Nákupy v internetových e-shopech jsou čím dál tím oblíbenější. Jsou pohodlné, rychlé, už umíme celkem spolehlivě poznat, který obchod je solidní, zároveň nás těší široká nabídka, kterou internet nabízí. Najdete zde téměř vše! A to se pod vánočním stromečkem může hodit.
Nejvíce v kurzu bylo zboží „pro mladé“ – móda populárních značek a moderní elektronika
To, že i vánoční dárky nakupujeme online čím dál tím častěji, se potvrdilo již loni. E-shopy zaznamenaly meziroční nárůst tržeb o 15 až 30 %! Vánoční nákupy se zde dají pořídit velmi jednoduše, rychle, bez zbytečného stresu, který jinak běžně zažíváme při nákupech v supermarketech – toho si ještě užijeme dost během nákupů laskomin na štědrovečerní tabuli.
Obchodníci se při loňském zpětném hodnocení tržeb shodli na tom, že nejpopulárnější bylo zboží „pro mladé“ – ať už se jednalo o módu oblíbených značek nebo moderní elektroniku. Společnost Datart například zaznamenala obrovský zájem o tablety, herní konzole xbox, elektronické čtečky a chytré telefony. V kurzu bylo ale i „tradiční“ zboží jako jsou malé kuchyňské spotřebiče (kávovary, aj.), výrobky péče o tělo, nebo například sluchátka.
V loňském roce jsme za vánoční nákupy na internetu utratili 17 miliard korun!
Loni slavily úspěch i slevové portály, které zaznamenaly dohromady až o 21 % větší tržby než tomu bylo Vánoce předešlé, staly se tak obstojnou konkurencí klasických e-shopů. Před svátky jsme zde utratili celých 700 milionů korun.
Překvapilo vás takové vysoké číslo? Možná se ptáte: „A kolik jsme na internetu tedy vůbec utratili?“ Dle informací Asociace pro elektronickou komunikaci jsme v loňském roce utratili na internetu (ať už v e-shopech, nebo slevových portálech) celkem 17 miliard korun! Předváčnoční tržby tvoří až třetinu celoročního obratu e-shopů.
V kamenných obchodech už doháníme spíše jen resty – to, co jsme zde nakupovali dříve (módu, knihy, kosmetiku) nakupujeme na internetu
E-shopy tak přebraly pomyslnou štafetu po kamenných obchodech. Zatímco dříve bylo běžné, že čím blíže byl Štědrý den, tím více rostly tržby, dnes už i kamenné obchody a supermarkety zaznamenaly ochlazení zájmu. Tradiční zboží, jako je móda, knihy a kosmetika, nakupujeme už spíše na internetu, a na kamenné obchody necháváme jen resty.