Při sjednání zdarma: Když společnosti lákají klienty

Publikováno: 10.Listopad 2012
FOTO: Podepisování smlouvy

ilustrační foto

V boji proti konkurenci je jednou z nejúčinnějších zbraní beze sporu slovíčko zdarma. Společnosti lákají klienty k podepsání smlouvy na dárky všeho druhu a tato politika se jim čím dál více vyplácí. Před přijetím atraktivní nabídky je však třeba si uvědomit, že takové dárky nejsou jen děkovným gestem zákazníkovi, ale i určitým druhem závazku.

Této darovací techniky využívají všechny druhy společností, jimž jde o uzavření smlouvy s klientem, od realitních kanceláří k bankám a pojišťovnám. Forma samotného dárku se často liší. Může se jednat o nabídku na využívání nějaké další služby společnosti nebo i přímo o fyzické předměty, nejčastěji o drobnou elektroniku. Lákavé nabídky určitě stojí za to využít, avšak s určitou mírou obezřetnosti.

Hlavním vábidlem je elektronika

Jak již bylo zmíněno výše, společnosti často lákají své potenciální klienty na elektroniku různé hodnoty.  Nejčastěji se jedná o velkokapacitní USB disky, hudební přehrávače, smartphony a tablety. Takový dárek může klienta efektivně přesvědčit, aby přehodnotil své stanovisko a vybral si právě ten daný produkt. A pokud dar nevyužije sám, může s ním přeci udělat radost někomu blízkému.

Avšak pozor. Čím hodnotnější je nabízená odměna, tím více pravidel se s jejím předáním pojí a je proto třeba se mít na pozoru. Při přejímání takového dárku klient automaticky souhlasí s určitými podmínkami, které je radno si pořádně přečíst. Ty spočívají, samozřejmě vedle dané výše paušálního poplatku, především na době, po kterou se klient zavazuje službu využívat. V případě předčasného odstoupení od smlouvy může nepozornému zákazníkovi, vedle dalších penále, hrozit i smluvní pokuta v hodnotě části původní ceny dárku.

Dvě služby v ceně jedné

Druhým způsobem, jak přilákat zákazníkovu pozornost, je nabídnout mu k dané službě druhou zdarma. To se u nás v současnosti týká především pojišťoven. V praxi to může vypadat třeba tak, že si pojištěnec zřídí úrazovou pojistku, ke které získá bezplatně například cestovní pojištění. U povinného ručení je zase častým bonusem balíček základních asistenčních služeb pro případ havárie. Dospělí klienti s rodinou mohou díky takové politice získat k životní pojistce úrazové pojištění pro děti.

Ale ani v případě těchto nabídek dva v jednom není radno přeskakovat smluvní podmínky. I s bonusovými službami se pojí různá ale. Tím nejhorším je asi omezené trvání produktu. Po oznámení konce bezplatné lhůty se nabytého komfortu jen těžko zříká. Je tedy na uvážení zákazníka, jestli takový dárek vůbec přijmout.

Akční nabídky jsou sice způsobem, jak vstříc klientovi a poděkovat mu za využití služby, zároveň jde ale stále o reklamu a součást byznysu, kde není nic zcela zdarma. Ten, kdo je obezřetný, se ale nemusí bát takových akcí využít a značně si tak zpříjemnit své finanční závazky.

Diskuze k článku

Spojte se s námi

Zákaznická podpora info@topsrovnani.cz

Novinky na Váš e-mail

Odesláním registrace k newsletteru souhlasím se zpracováním osobních údajů pro účely zasílání newsletteru