Nehody motocyklistů: Vzrostl počet havárií na skútrech!

Publikováno: 12.Červen 2014

Kdo by alespoň jednou v životě nesnil o projížďce na motorce. Volná jízda za slunného počasí byla a stále pro mnohé je symbolem svobody. Bohužel právě motorkáři jsou často těmi nejméně šťastnými účastníky dopravních nehod, jak vyplývá z údajů policie i pojišťoven a povinného ručení. S jízdou na motocyklech se pojí nejhorší zranění, velmi často smrtelná.

Motorkáři si kupují kvalitnější vybavení pro větší bezpečnost

Pojišťovna Allianz zaznamenala v loňském roce téměř 400 nehod motocyklistů. Přesto loňský rok přinesl nejméně smrtelných zranění za posledních deset let. Tento o něco příznivější výsledek reflektuje zejména větší odpovědnost motorkářů. Ti investují do kvalitnějšího vybavení, které jim zajistí zejména větší bezpečnost – kupují si lepší helmy, boty nebo rukavice. „Nebo třeba bundy se zádovým airbagem, nebo speciální kevlarové džínsy, které stejně spolehlivě ochrání proti spáleninám a odřeninám při pádu jako kombinéza, ale oproti ní se dají nosit i v horkém letním počasí ven nebo třeba i do zaměstnání,“ doplňuje Marek Paclík z likvidace škod Allianz, který se na motorkářské škody specializuje. Kevlar je materiál, z kterého se vyrábí například neprůstřelné vesty.

Kromě aktivní bezpečnosti je také nutné myslet na pasivní bezpečnost, kterou je například volba správného pojištění a povinného ručení. S výběrem pro nejlepší povinné ručení pro motocykl vám pomůžeme v naší kalkulačce, která spočítá ceny od většiny pojišťoven během minutky.

Allianz informuje: V loňském roce stoupl počet nehod „stopětadvacítek“ o pětinu!

Ve statistikách je patrné i to, že na motorky, konkrétně skútry, často sedají i nezkušení jezdci. Držitelé řidičského oprávnění skupiny B mohou nyní řídit i „stopětadvacítky“, které si navíc mohou pořídit za velmi příznivé ceny. A právě u těchto slabších strojů zaznamenala Allianz až o pětinu více nehod! „Ne vždy však noví majitelé skútrů investovali alespoň do kondičních jízd v autoškole, aby si nové vozidlo „osahali“. Nejčastější nehodou proto bylo uklouznutí a následný pád na štěrku, či mokré vozovce. Naštěstí obvykle nešlo o život, ale spíš o lehčí úrazy a také dost poničené kapoty a plasty,“ dodává Marek Paclík.

Riziko smrti je při nehodě motocyklu 18x vyšší než při nehodě automobilu

Nejvíce nehod motorkářů se podle statistik pojišťoven a povinného ručení tradičně pojí s letními měsíci. V červnu, červenci a září evidovala Allianz od 60 do 70 nehod za měsíc. Nejčastějšími příčinami přitom jsou příliš vysoká rychlost, nedání přednosti v jízdě či vjetí do protisměru. Často k nehodám přispívá, zvláště na jaře a na podzim, špatná viditelnost. Pro motorkáře platí to samé jako pro cyklisty – pro vyšší bezpečnost je vhodné se vybavit reflexními prvky. Dle odborníků je riziko smrti při nehodě motocyklu 18x vyšší než při nehodě automobilu.

Diskuze k článku

Spojte se s námi

Zákaznická podpora info@topsrovnani.cz

Novinky na Váš e-mail

Odesláním registrace k newsletteru souhlasím se zpracováním osobních údajů pro účely zasílání newsletteru