Nechte se odměnit za svou přízeň s věrnostními programy

Publikováno: 26.Březen 2014

Množství společností, které do své obchodní strategie zařadily věrnostní programy pro své klienty, se zvyšuje, a kdyby si měl průměrný spotřebitel pořídit zákaznické kartičky všech obchodů, ve kterých nakupuje, pravděpodobně by se mu ani nevešly do peněženky. Přesto většina z nás alespoň z jednoho takového programu čerpá výhody, někdy dokonce nevědomě. A není se čemu divit. Jedná se o velmi účinný marketingový nástroj, který je atraktivní pro obě strany.

dárek

Ilustrační foto

Záměrem věrnostních programů je podpořit odbyt zboží a posílit prodejcovu pozici mezi konkurencí. Ten v praxi odměňuje stálé zákazníky řadou výhod a pojišťuje si tím jejich přízeň i do budoucna. Zároveň mají zapůsobit i na ty, kteří se se společností setkali poprvé, vzbudit v nich důvěru a nepřímo je vyzvat, aby jejích služeb nevyužili naposled. Systém funguje nejčastěji na principu udílení bodů, které se shromažďují na zákaznickou kartu, nebo online konto. Body, získané na základě určitého počtu utracených peněz, se pak dají proměňovat za slevy, dárky, či obojí.

Průzkum trhu v pozadí

Vedle posílení zákaznické základny slouží prodejci věrnostní programy jako prostředek k získání užitečných údajů o těch, kteří se do projektu zapojili. Informace poskytují spotřebitelé nejen při registraci, ale i při samotném užívání zákaznické karty. Skrze ně totiž mohou společnosti monitorovat nákupy a vytvářet si profily různých typů zákazníků, čemuž mohou následně přizpůsobit svou obchodní strategii.

Výhody v supermarketech, u operátorů i bank

Zaměření společností, které z věrnostních programů učinily součást své obchodní politiky, je různorodé. Setkat se s nimi můžete v supermarketech, prodejnách s oblečením, elektronikou i nábytkem, bankách, pojišťovnách, u mobilních operátorů i dopravců. Výhody je nadto možné kombinovat. Pokud například určitá obchodní síť spolupracuje s některou bankou a zisk bodů váže i na používání jedné a více z jejích platebních, nebo kreditních karet, může spotřebitel poté, co v prodejně zaplatí takovou kartou a nechá si ještě načíst body na své zákaznické konto, získat několikanásobek bodů.

Tesco Clubcard

V současnosti je asi nejrozšířenějším programem svého druhu Clubcard obchodní sítě Tesco. Byl spuštěn 9. června 2010 a od té doby se do něj zapojilo obrovské množství lidí. Každý zaregistrovaný získá jednu kartu standartní velikosti, plus dvě v podobě přívěsku na klíče, které může věnovat ostatním členům domácnosti. Body může sbírat celá rodina, přičemž hodnota každého z nich je 1 halíř a za jeden nákup je možné jich získat tolik, kolik je placená částka děleno 10. Při nasbírání 300 bodů a více jsou zákazníkovi čtvrtletně zasílány slevové kupony na zboží v odpovídající hodnotě.

IKEA FAMILY a zákaznická karta Baumax

Přívětivou image si vytvořila karta IKEA FAMILY oblíbeného obchodního řetězce s nábytkem. Její držitelé mají výjimečnou 3měsíční lhůtu na vrácení zboží bez udání důvodu, slevy na vybraný sortiment i občerstvení v restauraci IKEA. Lehce odlišnou taktiku zvolil Baumax, který kartu udílí až po jednorázovém nákupu v hodnotě 10 tisíc korun. Na tu je možné čerpat roční slevy, které závisí na celkové výši útraty, využít zdarma služeb jako je jednodenní půjčení přívěsného vozíku, nebo si půjčit nářadí za polovinu běžné ceny.

Programy mobilních operátorů

Ať se jedná o uživatele paušálních tarifů nebo předplacené karty, po zaregistrování nabízí T-Mobile výhody členům obou skupin. Ti pak sbírají body, které mohou směnit buď za nějaký z dárků, či zvýhodněnou službu. K dispozici je i platební karta T-Mobile Bonus, se kterou může klient při platbách v obchodech nestřádat další body a ty pak opět směnit za zvýhodněné služby. Telefonica O2 zase zavedla svůj program O2 Extra, který členům přináší nižší vstupné do kin, levnější permanentky nebo zboží ve vybraných obchodech. I Telefonica má svou kreditní kartu, kterou je O2 Citi.

Dny Marianne

Tradiční událost, která se vloni mezi 13. až 15. zářím konala již po patnácté, pořádá stejnojmenný časopis orientovaný především na ženské čtenářky. Jedná se o nákupní akci, během níž mohou čtenářky uplatnit slevy z kuponů, které získají v časopisech Marianne a Marianne bydlení vydaných kolem měsíce před akcí. Desítky kuponů je možné uplatnit na území celé ČR i v některých obchodech na Slovensku. Ještě větší slevy čekají na držitelky tzv. Lady Karty od Komerční Banky.

iBod

Novinkou je projekt iBOD České spořitelny, jehož ambicí je sloučit několik věrnostních programů do jednoho, čímž se odlišuje ode všech ostatních a je tak prvním multipartnerským produktem tohoto druhu u nás. Odstartoval 7. října loňského roku a má ambice získat co nejvíce uživatelů, jejichž sbírku zákaznických karet by proměnil v jednu jedinou – tu svou. Slibuje tak, že body, jeden za každých 25 korun, by bylo možné získávat téměř při každém nákupu. Při platbě kartou České Spořitelny navíc získáte bonus i za tuto činnost. Prozatím sice iBOD spojuje pouze přes 3 desítky obchodů, toto číslo by se však mělo rychle zvyšovat. Body je možné směnit za dárky z katalogu odměn dostupného na ibod.cz.

 

Diskuze k článku

Spojte se s námi

Zákaznická podpora info@topsrovnani.cz

Novinky na Váš e-mail

Odesláním registrace k newsletteru souhlasím se zpracováním osobních údajů pro účely zasílání newsletteru