Jedete do zahraničí? Na co máte z pojistky nárok?

Publikováno: 16.Březen 2017

Nejspíš se vám zdá, že bude příjemnější vydat se do ciziny vlastním autem, než spoléhat na autobusovou dopravu od cestovky. V takovém případě ale je třeba, abyste si prověřili i to, jak postupovat, kdyby se vám stala dopravní nehoda.

Zkontrolujte si smlouvu

Jak tedy postupovat? Především si projděte smlouvu na havarijní pojištění. Jistě dobře víte, na jakém principu je havarijní pojištění postaveno. Způsobíte-li nehodu, potom se z něj platí náhrady škod. Před cestou si ale vždy ověřte, zda v dané zemi havarijní pojistka platí a na co v rámci ní máte nárok. Obvykle pojistky platí pro území Evropské unie a často také Turecko. Jsou ale i havarijní pojistky, jež platí jenom pro území České republiky.

Požádejte o rozšíření působnosti

Pokud máte smlouvu platnou jenom na našem území, pak je dobré buď požádat pojišťovnu o rozšíření územní platnosti pojistky. To se hodí zejména v případě, že budete více cestovat do zahraničí a pojistku tak opakovaně využijete. Pokud to typ pojištění umožňuje, je rozšíření působnosti tím nejjednodušším. Jestliže není možné zajistit širší působnost než na Českou republiku, pak je dobré si sjednat krátkodobé havarijní pojištění jenom na dobu cestování.

Pojistka na 14 dní i tři měsíce

Stejně si krátkodobou havarijní pojistku můžete sjednat v případě, že nemáte havarijní pojištění vůbec. Stává se tak tehdy, když vlastníte třeba starší vůz a máte pocit, že se pojistka nevyplatí. Vůbec nejkratší varianta havarijního pojištění se dá sjednat na čtrnáct dní, což obvykle bez potíží pokryje dobu zahraničního pobytu. Ovšem pojišťovny nabízejí i varianty pojistek na jeden až tři měsíce. Záleží tak jen na vás, kterou zvolíte.

Oprava a odtah jako standard

Zbývá ještě prověřit, na co máte nárok. Pokud už máte smlouvu, stojí za to se buď elektronicky dotázat, jaký servis vám v rámci asistenční služby14 poskytnou, nebo se i na pojišťovně zastavit osobně. Pokud si smlouvu na havarijní pojištění budete teprve sjednávat, zjistěte si podmínky v různých pojišťovnách, co vám poskytnou. Prověřte si, co konkrétně můžete za své peníze dostat. Standardem bude většinou oprava havarovaného vozu v místě nehody či odtah do servisu.

Zaplatí vám přerušení cesty?

Dále je důležité prověřit vaše nároky související s přerušením cesty. Někdy je možné získat i náhradní vůz na dobu, než vám váš automobil opraví. Obvykle dostanete automobil na jeden až tři dny. Ovšem mnohdy toto nemusí být součástí základní asistence, ale teprve rozšiřujících balíčků. Případné čekání na opravu vozu může zahrnovat zaplacení hotelu nebo jiného ubytování v místě servisu na nezbytnou dobu, kterou oprava potrvá – i to je ale třeba dopředu zjistit.

Nebojte se před cestou v pojišťovně zeptat na podrobnosti:

  1. Co je součástí základní asistence – oprava v místě nehody, odtah do servisu, případně další služby.
  2. Zda je asistence v zahraničí jenom při nehodě, nebo i v případě poruchy.
  3. Jestli získáte náhradní vůz na dobu opravy vašeho auta.
  4. Budou-li vám při nehodě hradit náklady na pokračování v cestě jinou dopravou – autobusovou, leteckou, vlakovou.
  5. Jestli vám případně uhradí náklady na pobyt v místě opravy, než bude vůz opět pojízdný.
  6. Ověřte si horní hranici ceny za asistenční služby, která může být také různá.

Diskuze k článku

Spojte se s námi

Zákaznická podpora info@topsrovnani.cz

Novinky na Váš e-mail

Odesláním registrace k newsletteru souhlasím se zpracováním osobních údajů pro účely zasílání newsletteru