Hypotéka: 33 % klientů se řídí tím, jaký běžný účet hypotéka nabízí

Publikováno: 3.Leden 2014

33 % klientů se rozhoduje podle toho, jaký běžný účet je třeba k hypotéce zřídit

Pokud jste někdy stáli před výběrem hypotéky, asi budete nejlépe vědět, o čem je řeč. Zvolit správnou může být docela oříšek. Ať už kvůli tomu navštívíte přímo jednotlivé hypoteční banky, makléřskou společnost nebo se rozhodnete pro online srovnávač. Kromě úrokových sazeb, bereme v potaz i měsíční poplatky, což bývá až 200 Kč navíc. Překvapivé bylo ale odhalení, které zveřejnila společnost makléřů Gepard Finance. Podle jejich statistik se celá třetina klientů (33 %) rozhoduje i podle toho, jaké jsou podmínky běžného účtu, který je třeba k hypotéce zřídit.

Běžný účet rozhoduje především u těch, který ho se zřízením hypotéky vymění za svůj předcházející

Tito klienti pak přechází ze svého běžného účtu právě k účtu, který zřizují spolu s hypotékou, a považují ho za svůj nový hlavní běžný účet. Logicky je tedy pro ně jedním z hlavních kritérií, jaké má tento účet vlastnosti. Srovnávají ho se svým předchozím účtem a vybírají co nejpodobnější či výhodnější. „Díky tomu, že spolupracujeme se všemi hypotečními bankami na českém trhu, můžeme lidem nabídnout vždy úvěr s aktuálně nejnižší úrokovou sazbou. Setkáváme se ale se situacemi, kdy klienti váhají se sjednáním hypotéky kvůli dražšímu běžnému účtu oproti jejich účtu u stávající banky. Tato skupina klientů se dívá na hypotéku a běžný účet jako na balíček produktů,“ sděluje Jan Kruntorád, předseda představenstva společnosti Gepard Finance.

Více lidí si ale ponechává účty dva – bojí se totiž změny!

Kromě těchto klientů ale existuje i větší skupina těch, kteří se kvůli hypotéce nechtějí vzdát svého předešlého účtu. Ti se pak rozhodují výhradně dle podmínek souvisejících přímo s hypotékou. Dále však ale platí i všechny poplatky související se svým současným účtem, dotují tak celkem účty dva. Chovají se tak především klienti, kteří se bojí jakýchkoliv změn – nechtějí měnit kartu, číslo účtu, nebo se obávají jiného systému internetového bankovnictví. „Víme o tom, že čeští klienti jsou v otázce běžných účtů konzervativní. Jsou například zvyklí na internetové bankovnictví současné banky a nechce se jim učit něco nového. Dobrý makléř může být schopen k hypotéce zařídit u banky vedení běžného účtu za 0 Kč, i pokud se za takový účet standardně platí,“ sděluje Jan Kruntorád k bankovním zvyklostem Čechů.

Někteří klientů ani neuvažují o tom, že by si sjednali hypotéku u jiné banky, než u té, kde mají sjednaný účet – mohou tak přijít o tisíce korun ročně!

Gepard Finance ještě hovoří o třetí skupině klientů, kteří by se dali řadit mezi největší „konzervativce“. Jsou to ti, kteří ani nezvažují hypotéky u jiné banky, než u té, u které si vedou běžný účet. Neporovnávají úrokové sazby ani poplatky, které jednotlivé hypoteční banky nabízí, ale rovnou je zajímá pouze hypotéky „jejich“ banky. Makléři ale varují! Ačkoliv se takto vyhnou tomu, že by eventuelně mohli mít dva běžné účty zároveň (kdyby nesouhlasili s ukončením předešlého účtu), mohou takto prodělat tisíce korun ročně. Například pokud se úroková sazba u dvou různých hypoték liší jen o 0,3 %, může to ve finále znamenat, že klient bude na splátkách platit ročně více asi o 3000 Kč!

Diskuze k článku

Spojte se s námi

Zákaznická podpora info@topsrovnani.cz

Novinky na Váš e-mail

Odesláním registrace k newsletteru souhlasím se zpracováním osobních údajů pro účely zasílání newsletteru