Co rozumíme pod skupinovým flotilovým pojištěním vozů?

Publikováno: 26.Září 2017

Jak pojistit automobily, pokud jich má například firma větší počet? Je to jednoduché, vozy utvoří firemní flotilu, která se pojistí jako jeden celek. Výhoda je, že pojišťovny nabízejí flotilové pojistky s poměrně velkými slevami. Podnikatelé se nemusí bát, že budou muset platit za povinné ručení velké sumy.

Klasické uzavřené firemní flotily

Firmy, které vlastní velký počet aut, třeba desítky, či dokonce stovky, tak mohou získat povinné ručení velmi levně, což se samozřejmě vyplatí. Celý proces je přitom velmi jednoduchý. Místo jediného vozu jich pouze k povinnému ručení přihlašují větší počet. Aby bylo možné flotilu vytvořit, musí být automobilů minimálně pět. Když je vozů hodně, z povinného ručení zde vyplývají zajímavé slevy. Tyto firemní uzavřené flotily jsou pro pojišťovny zajímavé.

Systém bonusů a malusů

Flotilové pojistky s výraznými slevami se ale také staly předmětem aktivit obchodních makléřů. Všichni dobře víme, že systém povinného ručení je zaručen na bonusech a malusech. Když jezdíte bezpečně a nebouráte, máte bonusy, které vám výslednou částku povinného ručení hodně sníží. Naopak, pokud často bouráte, o peníze přicházíte a platíte více. Například i mladí řidiči, kteří jsou nezkušení a pořídili si svůj první vůz, tudíž nemají žádné bonusy. Platí víc. Makléři tyto skupiny nalákají na možnost sjednání levnějšího povinného ručení.

 

Ručení vyjde i na polovinu

Jak obchod probíhá? Zprostředkovatelé sestaví virtuální flotily aut, které následně přihlásí k pojištění. Získávají slevu a pojištění jednotlivého vozu tak může koncového řidiče vyjít třeba i na polovinu ceny, kterou by platil, pokud by si povinné ručení sjednával sám za jeden vůz. Mladí řidiči bez bonusů to ocení. Je totiž rozdíl, jestli budete platit šest tisíc neboť třeba jenom 3 tisíce. Naproti tomu pro zkušené řidiče, kteří mají už nějaké bonusy, může rozdíl činit například jenom stokoruny. I tak to ale pro ně může být zajímavá suma.

 

Dobrá volba pro rizikové skupiny

Makléři tedy nesestavují flotilu z firemních aut, ale z úplně běžných koncových zákazníků – řidičů. Mnohdy jde o skupinu rizikových klientů. Tedy například mladých řidičů, kteří si koupili první vůz a zatím nemají žádné bonusy. Další skupinou jsou řidiči, kteří aktuálně zavinili dopravní nehodu, a tudíž o pracně nasbírané bonusy přišli. Obě skupiny přijde sjednání povinného ručení přes makléře mnohem levněji.

 

Pro pojišťovny je to zajímavý obchod

Už od chvíle, kdy byl u nás uvolněn trh s povinným ručením, existují pojistky pro otevřené flotily. Zprostředkovatelství je zde možné. Pojišťovny, hlavně ty nové, o ně mají zájem. Díky nim totiž získají hodně nových zákazníků. Otevřená flotilová pojistka sjednaná s makléřem je pro ně zajímavým obchodem. Proto se jí nebrání ani zavedené pojišťovny, i když jim nijak nefandí. Zprostředkovatelé ale nenabízejí tyto pojistky otevřeně. Pokud by jich totiž bylo příliš mnoho, pojišťovny by je už netolerovaly a oni by přišli o výhodný obchod.

 

Administrativu řeší přes makléře

Co znamená pojištění přes zprostředkovatele pro řidiče samotného? Žádný problém nemá. Pokud dojde k havárii, jedná s pojišťovnou přímo, zároveň má nárok i na asistenční služby spojené s povinným ručením. Veškerou administrativu ale musí řešit přes svého makléře, což může přinést problémy. Podle nejhoršího scénáře může makléř shrábnout peníze z dobrého obchodu a zmizet. I to se bohužel řidič může stát. Stejně tak řidiči nemusí být připsány bonusy z pojistky v otevřené flotile, pokud se rozhodne přejít ke klasickému pojištění.

 

Diskuze k článku

Spojte se s námi

Zákaznická podpora info@topsrovnani.cz

Novinky na Váš e-mail

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace