Nové tarify: Levnější volání s dodavateli plynu?

Publikováno: 8.Září 2013

Levné volání se stalo v Česku doslova hitem. Přiznejme si, byla to skutečně tak trochu revoluce a konečně jsme se dočkali takových cen za volání, které jsou přece jen férovější. Dalším krokem k levnějšímu telefonování mohou být tzv. virtuální mobilní operátoři. Ti spolupracují s některým ze tří velkých mobilních poskytovatelů a využívají jejich mobilní síť.

Jinak řečeno, virtuální mobilní operátor umí zajistit obsluhu svých zákazníků, vytváří produkt (tarify) a zajišťuje jeho prodej, ale nepatří mu již licence na tzv. přenosové pásmo a mobilní přístupová síť. Ty vlastní tři velcí mobilní operátoři, tedy Vodafone, O2 a T-Mobile.

Hlavní konkurenční výhodou virtuálních mobilních operátorů má být levnější a výhodnější volání – na to se zaměřuje i jejich marketing. Obecně lze skutečně říci, že virtuální operátoři nabízejí levnější volání. Výhodou je, že se zákazník může i lépe zorientovat v jejich nabídce, protože není tak široká, jako u velkých mobilních operátorů.

Na druhou stranu, nižší náklady na volání mohou být vykoupeny méně rozvinutými službami (například může chybět bezplatná zákaznická linka, nabídka bonusů a odměn není tak široká apod.).

Centropol mobilizuje za levnější volání

Z dodavatelů energií, kteří nabízejí také volání, je nejvíce slyšet asi o společnosti Centropol, která rozjela celkem velkou reklamní kampaň. V té zákazníky tzv. mobilizuje.

„Pro komunikaci se zákazníky využíváme slogan ,Mobilizace‘. Mobilizujeme všechny, aby obrátili svoji pozornost na nového operátora a vyzkoušeli si jej. Následně se mohou po vlastních zkušenostech rozhodnout, zda si vyberou pro volání značku CENTROPOL. Vstupujeme s nabídkou měsíčních tarifů za jedinou korunu, což je naprostý unikát na mobilním trhu,“ sdělil marketingový manažer skupiny CENTROPOL Boris Rajdl.

Vyplatí se nechat se „zmobilizovat“ a začít telefonovat se společností Centropol Telecom, která volání poskytuje od 9. září? Podívejme se na tarify, které svým zákazníkům nabízí. Při startu získají zákazníci v základním ceníku společnosti Centropol měsíční tarif za 1 korunu. Po vyčerpání volných minut budou moci do všech ostatních sítí volat za 1,50 korun.

Když se podíváme na ceníky tří velkých mobilních operátorů, je cena 1,50 korun za minutu volání příjemná. Vodafone účtuje volání nad rámec volných jednotek (pokud nemáte zajištěný tzv. neomezený tarif) za 3,49 korun, O2 a T-mobile za 3,50 korun.

Na mobilní trh se nicméně chystají i další dodavatelé energie, kteří mohou cenu volání ještě více srazit dolů. Jedním z nich je společnost Corasta, která je rovněž držitelem licence na virtuálního mobilního operátora.

„Pro běžné zákazníky budeme mít ceny na úrovni 1,20 korun za minutu do všech sítí. Pro své odběratele elektřiny a zemního plynu budeme nabízet jak zvýhodnění cen hovorného, tak i datových balíčků,“ uvedl Martin Křížek, jednatel společnosti Corasta s tím, že ceníky by měly být hotové do konce měsíce.

Tarify virtuálních mobilních operátorů budou cílené

Rozdíl mezi virtuálními a stávajícími mobilními operátory je i v tom, že ti virtuální připravují konkrétně cílené tarify. Například společnost Centropol je rozdělila podle toho, jak zákazníci potřebují volat a od toho odvodila i jejich názvy (Trochu, Více a Jak chci).

Centropol má již nyní plán, že by svojí nabídkou rád oslovil více než 350 000 zákazníků, kteří nyní využívají služeb společnosti Centropol Energy, která obchoduje s plynem a elektřinou. Tento dodavatel by rád oslovil především rodiny, i proto jim bude nabízet zvýhodněné tarify.

Neúčtujeme žádné aktivační poplatky, ani nenutíme zákazníky skládat jistiny. Myslíme na rodiny, pro které máme speciální tarif „Celá rodina,“ doplnil Rajdl. Především pro mladší zákazníky je pak připraven tarif „Chci data“ s přenosem až do 1 GB dat.

Dodejme ještě, že společnost Centropol bude využívat síť operátora Vodafone, od kterého si pronajala příslušnou infrastrukturu. Veškeré další služby týkající se fakturace, zákaznického portálu nebo call centra bude zajišťovat sám.

Desítky virtuálních operátorů v ČR

Na mobilním trhu to v současné době bují, protože výše jmenovaní virtuální operátoři jsou jen zlomkem společností, které volání nabízejí. V současné době existují desítky virtuálních mobilních operátorů, kteří si konkurují a lákají zákazníky na nejlevnější volání. To lze přirovnat k tomu, co se stalo na energetickém trhu po jeho liberalizaci, kdy se začali objevovat alternativní dodavatelé elektřiny nebo plynu.

To může mít pro zákazníky výhody (nižší ceny) i nevýhody (skryté poplatky a nekalé prodejní praktiky). Stejně obezřetně jako vybíráte dodavatele elektřiny nebo plynu si proto vybírejte i nového virtuálního operátora, abyste při volání skutečně ušetřili.

Diskuze k článku

Spojte se s námi

Zákaznická podpora info@topsrovnani.cz

Novinky na Váš e-mail

Odesláním registrace k newsletteru souhlasím se zpracováním osobních údajů pro účely zasílání newsletteru